satu hari Y baru keluar dr tempat dia mencari rezeki.Y dah rasa tak larat nak jalan kaki
atau naik bas untuk pulang ke rumah yg tak juah tu. Y pun tahan sebuah teksi.
Inilah perbualan di antara Y dan Z, pemandu teksi.

Y : Encik, ke L.P.B.S yer.
Z : (Angguk). Ko ni nak kata rupe pelajar idak, ada le juge sikit.Rupe org keje pun ada.Entah
rupe ape yer..ko ni belajr lagi ke kerja?
Y: (ler macam ni cara dia tanya soalan..hehehe). Rupe ape2 pun boleh la encik. (Senyum)
Z: Ko dah keje yer...ko ni lecturer ke, dekan ker, ketua ker?
Y: (lahai soalan dia....mcm penyiasat 007). Apa2 jelah encik. (Senyum lagi)
Z: Ye lah karang ko ni pangkat tinggi ker naik teksi aku ni. Selalunya student je naik teksi aku.Tah2 ko ni pangkat tinggi ker.
Y:Tak kisah le sapa pun encik. Tapi nak panggei saya Tan Sri pun boleh jugak. (batuk2)
Z: (ketawa). Ko ni sakit ke?Batuk je tu.
Y: Ye Encik. Kafarah dosa.
Z:Aku taula ko banyak dosa. Sebab tu batuk dah abis2 tu. (Senyum)
Y:Ye Encik. Mmg bnyk dosa pun. Sekurang2nya ingat dp tak ingat langsung. (Senyum)
Z:(Ketawa) Dah batuk baru nak ingat dosa. Eh yang ko pangei aku encik ni ko tahu ke aku sape.Aku ni Tan Sri.
Y: Tak kisahlah encik. Mati sok masuk kubur sama gak.Kena tanya soalan sama gak. "Ma rob buka?'.
Z: (ketawa sambil geleng kepala).
Y: Encik ni org mana? (denagr pelat loghat Perak dia pekat sungguh dah muka macm ustaz akhil hai).
Z: Orang Amerika.
Y:Ooo geng Red Indianlah yer.
Z: adaka patut ko panggei teman Red Indian.Orang asli takper jugak.
Y: Encik ada ka org asli atau org plastik?semua manusia tulin kan.
Z: Ada yg plastik. Aku mlm2 selalu je bwk org2 plastik tu.Ni kwsn rumah ko ni ramai ka org asing tinggal?
Y: Asing macam mana tu encik?
Z:ye la bangla ka, kulit hitam ka. Tu haa guard pun mcm bangla. Ramai budak2 kita suka sgt jatuh hati kat org asing. KO pun nengok bangla tu terus jatuh hati jugak.
Y: Apepasal pulak saya nak suka kat bangla tu.Saya suka org Amerika, red indian.
Ok Terima kasih. (dah sampai).Assalamua'laikum.
Z: Wa;alaikumussalam. Maaf yer. Jumpa lagi. (senyum)

**********************
emm.....manusia ni macam ragam. ada yg cakap mulutnya takde lesen atau insuran tapi kdang2 apa yg dieprkatakan mempunyai bnyk maksudnya. :)

date Wednesday, February 10, 2010

4 comments to “satu hari....”

  1. ubilepih
    February 10, 2010 at 12:32 PM

    derebar teksi tu orang mana?..ahak..ahakk..wa agak dia orang Agentina..

  1. IKRAB family
    February 10, 2010 at 1:43 PM

    hehehe... dia ckp dia org Amerika.
    Amerika kacukan Red Indian kut :D
    p.c.

  1. benludin
    February 10, 2010 at 6:01 PM

    mungkin LA

    *lebuh ampang

  1. IKRAB family
    February 11, 2010 at 9:24 AM

    hehe,Ben mungkin gak kut.
    p.c.

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu