Kalau masa kecik2 dulu selalunya bermimpi yg tidak akan diingati setelah bangun pada keesokan harinya.
tentu sahabat2 juga pernah atau selalu bermimpi kan.pernah tak mimpi suatu yg sedih akhirnya tersedu2 menangis apabila terjaga daripada tidur ataupun tersenyum riang dek mimpi yang indah pada malam harinya.

sudah lama mimpi2 tidak menjengah dalam tidurku.mimpi yang aku tak tahu samada sebuah peringatan atapun khabar berita.kata mereka2 yang aku kenali, jangan dipercayai mimpi2 malammu....kerana ia hanya mainan tidur.ada juga yg berkata kpd ku "jangan terlalu percayakan mimpi hang tu....tau tak mimpi peringatan ni hanya jika kita.........".ni yg berlaku bila aku menceritakan mimpiku kpd seorang yg aku kenali beberapa thn yg lalu.aku menceritakan kpdnya setelah aku membuat solat hajat kerana aku mipikan tentang dia....seoalah2 ada suatu masalah yg berlaku kpd dirinya.tp disangkalnya walaupun ada kebenarannya.aku cakap "tak suruh hang percaya mimpi aku ni...tp boleh amik iktibarkan'.sampai saat aku menaip ni masih terbayangkan mimpi itu.

masa aku belajar dulu boleh kata selalu juga aku bermimpi perkara yg jelas terbayang di mata pd keesokan harinya dan kadang2 masih jelas untuk beberapa tahun berikutnya.mungkin kebetulan berlaku apa yg dimimpikan itu samada dalam waktu terdekat ataupun berbulan selepas itu.jika shbt2 aku ada masalah, aku pernah termimpikan hal itu walaupun jauh jarak di antara kami.malah shbt aku juga pernah bermimpikan aku seolah dia tahu apa yg aku alami walaupun aku tak menceritakan pd dia.apatah lagi mimpi ibu dan ayah terhadap anaknya.kerana itu, masa thn 2 pengajianku, aku terpanggil untuk membuat research pasal mimpi ni bagi untuk assignment kelas B.I aku tu.aku ingat lagi kata2 ustaz Ismail Chong,pensyarah subjek Ulumul Hadith tentang mimpi ini, apa yg betul,peringatan atau mainan tidur.

Sudah lama juga tidurku kini tidak bertemankan mimpi2 seperti di atas itu.tapi akhir2 ni,selalu sangat sahabat2ku samada sahabat2 yang sudah lama tidak kutemui ataupun masih dapat dihubungi memasuki dlm mimpiku.ada yang berulang2 tayangannya untuk malam berikutnya.sahabat2, aku doakan moga sahabat2 sentiasa diRahmati Allah dan dipermudahkan urusan serta dijauhi segala bencana.

mimpi itu indah....jika mimpikan sesuatu yg menggembirakan hati kita malah mampu menceriakan hari kita bermula dgn pagi esoknya.
dalam hidup kita, kadang2 kita juga ber-mimpi.....dgn impian2 yg tercipta....namun janganlah kita bermimpi di siang hari...itu kata yg aku dengar...mungkin bermimpi seperti Mat Jenin kerana angan2nya itu.namun,kalau Mat Jenin tak jatuh pokok kelapa (ye ke)tu mungkin dia sudah menjadi O.T.A.B (orang terkaya dan ternama alaf baru)......
*bulan jun ni mesti ramai yang...makan bola,tidur bola,mimpi bola hehehe.

doa : `Ya Allah, aku bermohon kpdMu mendptkn mimpi yg baik dan benar lagi bukan kebohongan tetapi bermanfaat dan bukan mudarat'.Amiin.

date Sunday, May 23, 2010

0 comments to “Mimpi”

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu