masa aku nak type nih, ujan dgn lebat...teringat lagu sudirman...hujan yg turun...peghh tu sentimentol....syahdu gitu...tapi mood aku waktu nih takle syahdu.ujan2 ni sejuk sket hati ni kalau nak marah pun tak jadi la kan.makin muda ni, kena knontrol perasaan marah kan.aku salute kengkawan yg kuat daya kesabarannya dan cool je :).

jumaat awal petang kakiku dilanda krem sungguh menyakitkan.aku ingat kejap je rupenye berlarutan beberapa hari.aku jumpa doktor, katanye muscle pain.maybe letih sgt bekerja, tak thn sejuk aircond opis tuh plus aku dah tersilap minum strong nescafe dua kali yg mmg badan aku tak leh nak terima.masa minum time lunch dgn kenkawan, aku ok.masuk opis, kepala dah pening.sampai umah tetiba kaki aku krem.nak berdiri pun sakit.doktor ckp aku kena stop dulu gi gym.so, bosannya aku, smlm dan harini aku kat umah.mulalah aku teringat kengkawan aku,teringin nak gi sana sini.......emmm.aku tipon mak aliysa, tanya khabar.ingat nak berckp dgn puteri alisya ni yg berumur 3 thn lebih.thn ni aliysa sambut bday yg ke-4 yer.
alisya ni adalah seorang puteri kpd jiran mak abah aku dulu.skg family dia pindah jauh sket dp umah mak abah aku. yg ada gambarya kat tepi blog aku ni.walaupun aku jarang dpt jumpa dgn dia, tp aku taktau kenapa aku sayang sgt kat dia.harini rindu sgt kat dia.kata ibunya tadi, alisya takde kat situ, gi main dgn paksunya. mendengar cerita ibunya tadi, aku tersenyum sendirian.alisya baru2 ni mimpi mengigau sebut nama `aunty purple'.ada jugak org ingat kat aku hehehe.

teringat aku dgn telatah si puteri cilik ni.masa gi ke tg dawai dgn family aku dan family dia.happy sgt dia sampai nangis2 tanak balik.yg paling menceriakan bila dia membaca doa makan dgn bersungguh2 dan kami semua mengaminkan.aku saja meminta dia baca doa sekali lagi sebab nak amik gambar.jawapnnya `no.no (sambil tunjuk jari mungil tu dan geleng2 kepala)sekali je...dah baca tadi'.sambil menyuap nasi lemak.kata abah aku, ye la, baca ape berkali2 yer alysa.hehehe.family2 yg ada kat restoran tu memerhatikan je waktu dia baca doa tadi.lagi satu bila dia menyanyikan lagu khas tuk aku, kak purple (kata si ayahnya) tapi alisya cakap, aunty purple hehehe.kata ibunya, mmg kita tak paham apa yg dia kata.yg pastinya ni lagu inggeris yg cikgu ajar kat tadika.hehehe.moga puteri aliysa membesar menjadi seorang anak yg sihat,solehah,bijak dan tabah melalui kehidupan ini.

mmg benar hidup ini amat singkat.apa yang boleh membuatkan kita aku happy, itu yg patut kita lakukan, ye tak. aku akan cuba untuk lebih menghargai hidup lebih2 lagi amat memenatkan bila aku memberi ruang pintu2 kesedihan,kemarahan,apa saja yg menyesakkan kepalaku selama ni.
ujan masih lebat.apa citer best hari ni kat tv......hahaha.....arthur ku nampaknye tak muncul di kaca tv harini.selemat berehat semuanya sebelum kembali bertugas esoknya.
lagu dp aku.....:)
Love will never lie. (MLTR).

Nothing can stop emotions
that run down the sides of your face
Wish i could change this moment to
another time and place

Nothing you say can move me
I've chosen the road that I'm on
I have to join the fight for freedom
until the war is won

Chorus:
We will keep the faith between us
if we only try
We will keep the truth inside us
love will never lie

Someone will always hear you
Care about you when you cry
But no one can hear my heart is breaking
as I say goodbye

Chorus:
We will keep the faith between us
if we only try
We will keep the truth inside us
love will never lie.

date Sunday, May 2, 2010

0 comments to “nothing can stop emotion...”

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu