minggu lepas, abis je marking paper aku terus gi beli tiket ketapi nak balik kampung...cuti wesak campur sabtu ahad,dapatlah duk kg beberapa hari.akhir2 ni aku selalu gak guna khidmat KTMB ni.
sampai je kat kaunter aku terus bgtau destinasi.amik masa yg agak lama juga untuk check dan proses tiket tu berbanding utk tiket komuter.satu kaunter je bukak.satu kaunter khas tuk ketapi antaranbandar tutup.sian pulak org yg berbaris panjang kat belakang aku.tapi kenapa depa tak beli tiket kat mesin tuh.(aku kata dlm hati je la).

Staff KTMB :"boleh saya tahu nama?"
Aku : nak kena tahu juga ke? (sejak bila pulak kena bagi nama yer)
Staff : yer, nak print atas tiket. Ni Cik ke Puan?
(emm...status pun nak tau jugak ke)
Bila dpt tiket, ia dicetak seperti ini : "En.Purple Crayon'.
Hahaha....

Tak lama tu komuter sampai....ada pengumuman..."coach kaler pink hanya utk ladies'.tapi bila ketapi sampai...takde satu pun yg kaler pink....seme coach campur2 je laki2 dan pompuan.

Sampai kl sentral, aku gi makan dulu.sampai tempat peberet aku tuh....ramainya manusia.bila dpt tempat tetiba ada sorang wanita ni dgn 3 org anak dia mint anak join aku sebab tempat lain seme dah penuh.aku ok je.sementara si ibu membeli beratur membeli makanan....si anak tu berbual dgn aku.pemurah dgn senyuman anak gadis tingkatan 3 ni.
"Cik (makcik....huh dah jadi makcik aku ni hehehe),sorang je ke ?'
"Ye.Adik ni dari mana nak ke mana?
"Dari CH nak balik umah kat S.Alam'.Dia dan adik2 baru je pindah ke CH ikut mak kena transfer kat sana.
"kenapa cik sorang je?' hahaha...aku senyum.
"dari opis terus ke sini". dia angguk...macam bnayak lagi nak tanya tu.....
"Best ke duk sana?Sekolah ok?'
"ok la, tapi biasa kat kl ni.Sekolah ok tapi cikgu.......tak ok le cik (senyum2).Kat sini dulu cikgu ok."
emm....then panjang lebar le cerita dia disampuk sesekali oleh adik lelaki yg darjah 6.Aku suka nengok si remaja ni, pemurah dgn senyuman.
Kemudian, ibunya pun datang...macam2 yg kami bualkan mcm dah kenal lama.Daripada isu CH hinggalah isu sekolah dan pendidikan.
Sebelum depa bergerak ke destinasi seterusnya, aku pesan la kat adik2 comel ni...belajar2 rajin2 jd anak2 soleh dna solehah (hehehe mcm dah kenal lama).Si bongsu tu lagi sekali mencelah "adik nak jadi saintis".aku senyum, Insya-Allah.
to be continued...

date Tuesday, June 1, 2010

2 comments to “aku, ktm dan kl sentral...”

  1. Anonymous
    June 1, 2010 at 3:53 PM

    Salam Shima,

    Alhamdulillah sekarang ni banyak sikit masa terluang dapat kerap balik kampong jumpa mak ayah kan.

    Semoga shima sihak selalu.

  1. IKRAB family
    June 2, 2010 at 10:04 AM

    Wslm kak.
    Alhamdulillah.kelas dah abis. Khamis ni graduation.releks la sikit.lepas gi kenduri kak hana nanti bolehlah sambung cuti kat kg.akak bila nak dtg ke kg saya.
    tq kak.Amiin.moga akak dan family pun sihat dan ceria selalu.
    p.c.

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu