Tajuk kat atas je dlm bahasa omputih, kat sini biaqlah aku tulih dlm bahasa dan loghat aku sendiri yang mudah utk aku pahami hehehe. Dah lama jugak aku tak bukak entry baru kat blog aku nih.Actually, bnyk naa dlm kepala nak dicoret kat sini tapi tak tertulis.Ni barulah boleh coret sket2.Hanya seminggu lebih je tinggal sebelum bebudak2 aku akan berhempas pulas memerah otak bermain dgn pena di atas kertas. Lepas tu aku pulak berhempas pulak nak menyemak kertas2 itu, harap2 takde lah yg menulis novel lagi pada hari itu :).Tak lama lagi kelas pun dah nak abis tuk sem ni dan tahun 2008 pun akan melambai2 dan memberi laluan kpd thn 2009 pula untuk memberi ruang kita mencoret warna2 kehidupan jika kontrak kita dgn Yg Maha Esa masih belum expired. Rasa ada sedikit kelegaan bila fikir kelas akan berkahir utk sem ini, namun melihat agenda dan aktiviti yg perlu dihadiri dan disertai....emmm `i need more energy,motivation and more choc cakes hehehe'.

Ada shbt2 yang telah melebarkan sayap masing2 dalam berjuang sebagai dai' dan juga menjalankan tugas yang dipertanggungjawabkan. Gembira hati aku ni melihat mereka yg berjaya dan dalam ambang kejayaan dan kebahgiaan. Ada yg dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi samada di seberang laut mahupun di dalam negara,menceburi dlm bidang bisnes,mendapat peluang menambah ilmu di negara orang,menambah bilangan or bakal menambah bilangan ahli keluarga dan lain2.Hari ni di antara hari2 yg aku rasa eppy dan aku ingin nak kongsi kat sini. Pagi ni sebelum aku ke kelas pertama aku dpt email dp salah seorang sahabat yang diperkenalkan oleh shbt lama aku dulu untuk menjayakan program di sini. Shbt2 ini bnyk membantu aku dan shbt2 lain membuat program dulu dan bnyk bagi info dan nasihat dlm bidang perundangan dan juga memberi semangat,motivasi dan idea2 bernas pd ku yang masih belum luas pengalaman dalam tugas2 ku ini. Sahabat yg menghantar email tu memberitahu sudah selamat tiba di bumi UK. Aku dan shbt2 yg mengenalinya tumpang gembira apabila beliau berjaya mendapat anugerah di UK sana.Dalam bnyk2 negara, Malaysia yg berjaya mendapat anugerah itu dan beliau yg menjadi wakil terpilih. Aku yakin apabila seseorang itu menjalankan tugas dgn ikhlas, Insya-Allah, Allahlah `hakim' yang terbaik untuk memberi markah bg mengisi bahagian assesment yg kadang2 tercacat sedikit oleh penglihatan sesetengah manusia.

Macam ada satu semangat pada diriku apabila kelas pertama harini pun berkaitan dgn undang2 syariah. Bila aku mula mengorak langkah memasuki kelasku, aku tak melihat pelajar2 muda belia di situ tetapi seolah2 peguam2 yang berkarisma. Aku rasa ada kepuasan di situ melihat kesungguhan mereka untuk menjayakan class activity yg terakhir untuk sem ini. Ada yg sanggup ber-sms dgnku di hujung minggu nak pastikan research yang dibuat itu betul.:). Hujahan2 yg diberikan mmg jitu untuk peringkat umur seperti mereka lagi2 tidak pernah ada pengalaman melalui kes2 seperti ini. Pelakon2 nye juga handal2 memainkan watak2 mereka seolah2 aku menonton layar perak di alam realiti di astro oasis-kes mahkamah syariah. Mmg bakat terpendam diowang ni.Hakimnye juga adalah di antara mereka yang tidak pernah melalui kes ini, tapi aku lihat ada potensi as a leader di situ.Terima kasih atas kesungguhan anda dalam menjayakan aktiviti ini dan membuat research berusungguh2.Yang membuat aku terkesima apabila aku bertanyakan kpd mereka samada nak back to casual attire or still mcm arini utk sesi kedua hari rabu nanti, jawapannya di luar dugaan...agaknye depa dah heppy kut dgn berpakaian formal dan sungguh berkarisma tu :). Aku ada juga bnyk nak bertanya dan rujuk kes2 kpd shbt2 yg bnyk membantu selama ini tetapi memandangkan jarak amatlah jauh dan hari2 mereka amat busy dgn tugasan2 baru, jadi aku simpanlah dulu utk thn dpn. Kpd shbt di bumi UK sana dan di Cairo, moga dapat kembali lagi ke bumi Sun-U ini untuk bersama2 dgn mereka2 yg berpotensi di sini.

Akhir kata untuk petang ini (memandangkan mug aku yg dipenuhi milo pns tadi dah pun kering, aku kena la stop mencoret di sini utk sesi ptg ni), aku amat kagum dgn kejayaan shbt2. Anda menjadi inspirasi kami di sini.....emmm agak2 dpt ke aku ke bumi salji thn dpn? ;).Uhhh semangat je berkobar2 tp bila nak abis menulis paper2 tu hehehe.Okehlah papai lah dulu, till ketemu lagi esoknye.Maafla ye entry aku ni bahasa yg digunakan mmg mcm rojak Penang campuq gado2 dari Banting .Ini hanya untuk memeriahkan suasana bercerita dan tidak sesuai untuk dijadikan latihan karangan tuk SPM untuk memantapkan bahasa.Apepun, selemat berehat :).

date Monday, November 10, 2008

9 comments to “An Evening Talk with a cup of hot milo :)”

  1. Anonymous
    November 10, 2008 at 11:58 PM

    nape cita2 thn dpan nk gi bumi salji...
    tak mo gi bumi mekah ke.. :)

    best tau...!!

  1. IKRAB family
    November 11, 2008 at 8:24 AM

    anonymous, klu ikut hati seme bumi kat dunia ni aku nak pi lagi2 bumi anbiya'.insya-Allah doa2kanlah agar dpt ke bumi Mekah lagi sekali,rindu sgt nak solat di masjidul nabawi(madinah) dan masjidul haram.

  1. benludin
    November 11, 2008 at 11:14 AM

    amin...

  1. IKRAB family
    November 11, 2008 at 11:39 AM

    amiin

  1. Anonymous
    November 11, 2008 at 11:45 AM

    alhamdulillah...

  1. IKRAB family
    November 11, 2008 at 3:18 PM

    ada sape2 nak sponsor aku ke gi jordan,syria,palestine(errr....)athens emm lama dah aku teringin nak pi.best gak kan klu dpt berjalan2 menambah ilmu lepas berjalan2 di Mekah tu.

  1. Anonymous
    November 13, 2008 at 3:58 PM

    btul ke nak...
    tp kena jd pejuang mujahiddin lah...

    :) :) :)

  1. IKRAB family
    November 14, 2008 at 10:46 AM

    pejuang mujahidin ada kategori gak tu nak gak tau bendera kaler per hehehe.:)

  1. Anonymous
    November 24, 2008 at 12:00 AM

    ooo... nk kategori erkk...
    haaa.. pilih...

    basic.. intermidiate...advance...

    :) :) :)

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu