Guru dipukul disangka hantu
Oleh MANIRAH OTHMANmanirah.othman@kosmo.com.my
Inilah rumah kosong di Marang tempat Khalid mendakwa dia dibelasah teruk oleh seorang kenalan yang mengirim SMS kepadanya. Gambar kecil - Khalid menunjukkan kesan luka di dahi akibat dipukul Jumaat lalu.
MARANG – “Tolong. Aku bukan hantu, aku orang.” Itulah jeritan seorang guru, Khalid Mohd. Akil, 40, ketika meminta tolong daripada penduduk selepas dipukul awal pagi Jumaat lalu di sebuah rumah kosong di Kampung Kelulut dekat sini.
Namun, rayuannya tidak diendahkan walaupun dia bersandar di dinding rumah tersebut selama beberapa minit sambil merayu minta dihantar ke hospital selepas dipukul dalam kejadian pukul 4 pagi.
“Tak ada orang yang boleh tolong,” itu jawapan yang diterima guru itu sebelum dia beralih meminta bantuan sekumpulan remaja yang baru sampai dengan sebuah kereta di sebuah rumah tidak jauh dari situ.
“Aku bukan hantu. Aku orang. Tolong hantar aku ke klinik,” katanya tetapi salah seorang remaja yang membuka tingkap rumah itu enggan membantu mungkin kerana menganggapnya hantu.
Bagaimanapun, menurut Khalid yang ditemui di rumahnya di kampung Seberang Marang dekat sini, salah seorang daripada remaja tersebut yang dikenalinya akhirnya memberanikan diri mendekatinya.
Katanya, remaja berkenaan kemudian menghubungi ambulans dan dia dihantar ke sebuah klinik.

***********************************
tak pasal2 kena belasah.tertanya-tanya jugak kenapa dia boleh berada di rumah kosong pada waktu subuh macam tu?agaknye ni pengaruh kes pocong yang dipaparkan dlm akhbar sebelum ni.nampaknye hantu lebih glamer skg ni sebab movie dan drama pun dah bnyk buat pasal geng hantu ni di Malaysia.Tengok drama2 hantu di tv malaysia akhir2 ni bnyk yg hantunye tak real dan sama je rupa dan caranya mcm filem2 luar.walaupun mcm tu, aku tetap seram gak nak tengok sorang2 kat umah hehehe.Cumanya dlm dunia realiti ni, kadang2 manusia lagi teruk dp hantu...aku rasa la sebab sejahat2 hantu dia akan meraca, menyampuk dan boleh gak la melibatkan nyawa tapi manusia tu boleh membunuh,memperkosa,menipu,mengaku tuhan dan ada nya menggunakan `antu' ni untuk merosakkan orang lain.

date Tuesday, February 3, 2009

5 comments to “Hantu atau manusia?”

  1. Tirana
    February 3, 2009 at 8:47 AM

    Hehehe..ha'a..buat ape dia di situ pada waktu2 begitu.. Kalau di masjid tu boleh lah kita faham.. Tu la..agaknya ada niat yang tak baik tu..tak pasal2 kena pukul.. Manusia jelmaan hantu lagi bahaya dari real hantu...hehehe

  1. Purple Crayon
    February 3, 2009 at 9:50 AM

    tahle kak agaknye merajuk kut duk kat situ kejap.akak tengok tak misteri nusantara minggu lepas di tv3?ada tunjuk bomoh tangkap 7 jin kat Parit Buntar.Wah ramai2 org2 P.B tunggu nengok siaran tu tp tak tunjuk bnyk mana pun :)

  1. kzeem
    February 5, 2009 at 11:58 AM

    Akak tengok gambar mata cikgu tu merah bebenor..

    Cari gak berita lanjut tapi tak de plak...

    ish..misteri nusantara betul ...

  1. Purple Crayon
    February 5, 2009 at 1:35 PM

    hehehe ni kena panggei bomoh yang tangkap 7 jin tu siasat :)

  1. kak hanim
    February 8, 2009 at 11:47 PM

    Mintak nombor ekor kot. Malu jer orang terengganu.

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu