Mashitah tegur JAIM
Oleh SAIFUL AFFENDY SAPRANsaiful.sapran@kosmo.com.my
KERATAN Kosmo! 9, 10 dan 11 Mei.
PUTRAJAYA - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Dr. Mashitah Ibrahim (gambar) menegur Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) kerana tidak mengambil tindakan segera bagi membendung kegiatan khurafat di Pulau Besar.
Beliau berpendapat, JAIM sepatutnya proaktif dalam mencegah kegiatan tersebut kerana ia bukan peristiwa baru.
"Perbuatan khurafat seperti melakukan penyembelihan haram dan pemujaan adalah salah dari segi akidah serta dilarang dalam Islam.
"Ia sepatutnya dicegah segera sebelum berleluasa dan akhirnya sukar dibendung,'' katanya pada sidang media selepas merasmikan seminar IslamGRID di sini semalam.
Beliau mengulas pendedahan Kosmo! selama tiga hari bermula 9 Mei lalu mengenai kegiatan itu yang menurut penduduk tempatan semakin menjadi-jadi.

********************
baguih2, cek sokong, tapi bukan JAIM ja (sorry la JAIM,hampa kena teguq dgn D.M tuh),bnyk lagi yg kena tegur tak kira la org atasan ka sapa ka...boleh mula dgn shbt2 puan eh dato' kat dlm kabinet tu.tq dato' mashitah.

Dalam Islam mmg suruh tegur menegur kecualilah mcm filem `JGN TEGUR' tu takut lain lak jadinye kan.nak tegur jgn la sasar pd ikan bilis atau mak ayah ikan bilis je, ikan jerung pun bleh tegur kalau kena cara ye tak.apepun usaha dan niat tu penting.

date Thursday, May 14, 2009

2 comments to “TEGUR JGN TAK TEGUR...”

  1. Tirana
    May 14, 2009 at 9:22 AM

    Setuju..setuju... Dr Mashitah tu patut tegur Najib krn rampas perak secara haram...kena tegur mee sanggul (bini najib la tu..hehehe) sebab dedah aurat sana sini...Agak-agak berani ke tegur depa Datuk oiiii... Tak berani punya.. Kalau jumpa cium tangan lagi ada la... huh..berani dengan ikan bilis aje..dengan jerung..angguk2..bodek2..hehehe

  1. Purple Crayon
    May 14, 2009 at 9:45 AM

    uihs kak Tirana hehehe....Dato' teguq ru..kita taktau kut...mungkin masa perjumpaan ibu2, time2 makan2 ada kut....harap2 gitulah Dato' yer...

    kak Tirana, nak tegur anak2 or stdtns zaman skg ni pun susah...kang kecik hati...silap2 melawan cemana nak tegur org atasan?;)

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu