pagi tadi waktu aku melangkah nak masuk ke dalam kelas aku diberitahu oleh rakan sekerja aku sorang lecturer dilangar kereta ketika nak lintas jalan ke tempat kerja. Susan daripada Canada, baru je dtg Malaysia tak sampai sebulan, muda lagi dah le pertama kali berjauhan dgn keluarga. Sian dia.Dia ni duduk sebelah meja aku dan membantu aku untuk bwk students ke trip minggu depan. Aku terus call hp dia dlm kelas, stdnts2 pun nak tau juge perkembangan beliau. Alhmdlh dgr suara dia lega sket cuma ada sedu dlm tangisan di situ. Aku ckp jgn bimbang,kami akan pergi ke sana nanti.Boss aku dah awal2 ke sana. Susan dibawa ke Sunway Medical Centre. Students aku semangat nak lawat dia waktu kelas...emmmm aku ckp kena buat keje dulu sbb depa kena habiskan project tu...jgn ponteng aaaa.

Waktu aku pergi melawatnya lepas kelas dgn kwn, dia masih dlm ward kecemasan kerana nampaknya semua bilik di situ telah penuh.Kami hanya boleh masuk sorang demi sorang. Aku masuk dulu, alhamdulilah keadaan angota badan seperti kaki ok, dah scan kepala semua ok cuma giginya patah dan ada keretekan pd tulang kecil di pipi. Tak pasti doktor nak buat minor surgery ke tak. Sian aku nengok dia, keluar air mata dia dah la mak ayah jauh.Sempat lagi tu sambil air mata menitis dia tanya pasal kelas dia sapa nak ganti. Aku ckp dont worry, pihak office akan uruskan, kami akan selalu dtg nanti sms je klu nak mkn ape ke nak ape ker. At the moment dia tak dibenarkan mkn atau minum apa2.

emmm....jalan yg aku lalui setiap hari waktu pagi mmg busy dgn kereta yg laju2 tak kisah pun pada org yang nak melintas. mmg bahaya dan tak de sorang polis pun even pegawai keselematan di situ nak tlg jaga lalu lintas. maafla pemandu2 di mysia ni pulak (tak semua tp bnyk dah skg mcm tu) klu dah nak cepat bila nampak je org nak melintas lagi la dia speed. tadi aku dgr salah sorang shbt dp canada call polis sini beritahu betapa tidak selematnya jln raya kpd kami yg mengugnakannya sebagai pejalan kaki dan juga kpd yg berbasikal kerana rumah kami semua berdekatan dgn tempat kerja.hopefuly a good action and decision will be taken as soon as possible and this will be A PERMANENT ACTION bukan separuh jalan jer atau untuk seketika cuma.

date Thursday, July 30, 2009

1 comments to “God Bless U friend....”

  1. kzeem
    August 4, 2009 at 9:31 AM

    rupanya kwn dr sini yg eksiden..
    say hi kat susan..
    hrp dia sembuh cepat..
    maaf la nak kabo, mmg kat msia, pemandu tak peduli dgn org jln kaki..kat sini, w/pun bkn kat laluan "kuda belang", kereta berenti...however, bknlah tak de eksiden mcm susan tu tp kurang...

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu