Cuba perhatikan senario di bawah ini :

Gerai.
Pembeli : Cepatnye harga kueh ni naik?
Penjual : Banyak dah harga barang2 naik. (sambil tersenyum)

Pasar Malam.
Pembeli : Makcik, semua ni RM40 ye. Maaf boleh tak saya tahu berapa harga tiap bungkusan ni? (merujuk kepada beberapa bungkus plastik yang mengandungi pelbagai jenis lauk yang dibeli)
Penjual : Ingat aku silap kira ke? Kenapa?Mahal sangat ke?
Dah murah dah ni!
Pembeli : Gulp. (dalam diam: aku tanya sebab kwn2 yg pesan makanan2 ni)

Restoran.
Pelanggan : Kenapa lamabat sangat teh yang saya order tu ? !!!!
Peniaga : ----------- (tiada jawpan)------- hanya segayung air panas dicurahkan ke atas badan pelanggan yg bising2 tu.

Di kaki lima jalan raya.
Penjual : Kakak, abang..boleh beri saya 5 minit saja...nak explain sket pasal produk ni ?
Penjalan kaki : Maaf yer, saya nak cepat ni.
Penjual : Boleh la 5 minit je, boleh ke?
Penjalan Kaki : Tadi cakap 5 minit je...ni dah 15 minit dah saya dengar awak cakap.
Penjual : Ok ok.5 minit lagi boleh ke kak,abang?
Penjalan kaki : ---------------

Di hentian bas tepi jalan.
Penumpang 1: Encik, bas ni tak pergi ke tempat A ke?
Pemandu 1: Lain kali kena tanya dulu sebab bas ni buat dua haluan berbeza walaupun bas yang sama. Kadang2 pergi A dulu baru B dan kadang2 pergi B dulu.

Penumpang 1 : Encik,bas ni pergi ke A tak? (Penumpang yg sama, bas yg sama-pemandu lain)
Pemandu 2 : Awak ada mata kan, tak boleh baca ke kat depan bas tu tulis apa!!!!!

Pusat pembelajaran awal (Tadika/pra sekolah).
Guru : Siapa cipta manusia?
Anak-anak didik : -------------
Guru : Allah yang cipta.
Anak-anak didik : Allah tu sapa cikgu?
Guru : Allah tu Tuhan kita. Allah cipta kita. Allah buat orang, buat ikan, buat sungai, buat pokok2.
Anak didik 1 : Cikgu, Allah tu kuat kan? Allah pun buat meja ni cikgu ye?Buat buku ni?
Guru : --------------

Di satu kawasan perumahan yang asing.
Satu suara : Ma rob buka?
-------------------------------

date Wednesday, January 20, 2010

4 comments to “Jawablah bila ditanya...”

  1. Kunang-Kunang
    January 21, 2010 at 8:50 AM

    Manusia selalu silap menafsir apa yang ada dihati seseorang.

  1. Anonymous
    January 21, 2010 at 8:58 AM

    ye kak.di sebabkan kekhilafan kita....kemudian terus pegang apa yg ditafsir bulat2 dan tidak mengiraukan pandangan dan perasaan org lain.
    p.c.

  1. Miecyber @ Sudu
    January 28, 2010 at 8:03 AM

    Banyak pengajaran boleh di terima dari cerita di atas

  1. IKRAB family
    January 28, 2010 at 9:04 AM

    Ye mie..moga bermanfaat utk kita.
    p.c.

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu