Walaupun garang, bila senyum manis kan cheetah ni, ayu gitu :)

Keluarga Beruang Kutub



Juma'h Barokah.Hadiah, Present, Gift selalunya diberi oleh seseorang kepada orang lain atas sebab2 tertentu;
dapat no 1 dalam kelas, SPM dpt straight As, dapat cahaya mata, hari jadi, hari ulang tahun,perkahwinan, hadiah perpisahan bagi yg pindah tempat kerja, atas ingatan baru pulang dr melawat tempat2 tertentu, as a token utk yg merasmikan events, melawat mereka yg sakit dan lain2 lagi.

Hadiah ni ada org mahu yg berjenama, berharga beribu2 ringgit, export punyer..Gombak punya tak mau...ada yg tak kisah apa je org beri....ada org suka hadiah berbentuk bunga,kek, coklat, laptop hehehe dan lain2 lagi.
bagi aku zaman dulu2 kalau org bagi hadiah bunga aku terima tapi aku lebih suka org bg hadiah buku, kek atau coklat hehehe
sekarang, aku lebih suka dpt hadiah senyuman setiap hari.

Aku teringat kata2 Dr.Fadhilah Kamsah bercakap tentang jarang org nak bagi hadiah yg tak perlu mahal contohnya bg hadiah bunga pd jururawat kat hospital bila melawat sesorang, hadiah gula2 dan biskut pada yg duduk kat kaunter tol mmg org akan heran dan terkejut tp sebenarnya ia akan membuat sesorang itu tersenyum.senyuman itu amat penting sebagai motivasi dan terapi diri sendiri dan juga untuk org lain lebih2 lagi pada awal pagi memulakan lembaran hidup yg seterusnya.

Pagi ni aku dtg awal sungguh ke opis nak buat filing sket utk class trip ke N.9 esok. Then, aku pi cafe kolej nak beli mknn sket. Aku nengok kakak kat stall tu serius je muka.Aku dah kenal dia so aku usik, `akak, harini senyuman kurang sikit ye kak'. Kemudian dia tersenyum dan menjawap `hari ni sibuk sangat, ada sorang tu tak dtg kerja...bnyk kerja ni'. Kadang2 tu mg betul,terlalu busy, keletihan, kerisauan kita lupa untuk tersenyum walaupun untuk diri sendiri.
Aku selalu ckp pd students aku...`keep smiling' especially bila depa terkerut2 dahi jwp test,stress dgn kerja2. Ada sekali tu depa pulak ckp kat aku `Cik, senyumlah.Cik dah bnyk hari tak senyum tak mcm dulu2'. Hehehe.....ye ker? Kadang2 kita tak nampak dan sedar tentang diri kita sendiri.

Lepas beli makanan aku naik ke opis. Tiba2 sorang rakan kerja aku dtg dgn senyuman:
'P.Crayon, i have small gift for you'. Aku nengok dia keluarkan beg duit dia. Ishh mamat ni nak bagi duit breakfast ke hehehhe. Ohhh cantiknyer....sekeping poskad size tapak tangan baby bergambar Pola Bear sedang memeluk 2 ekor anaknya dengan penuh kasih sayang.
Ini memang membuat aku tersenyum dan amat merindui abah dan mak aku kat kampung. Smlm aku nengok poskad gambar pola bear yg terlekat di board kat meja dia.Aku memang suka gambar pola bear lagi2 sedang memeluk anak2nya dgn kasih sayang.

Tq for the gift, tq for the love, tq for the friendship and thank you.....it's really makes me smile and motivates me to smile even i'm not in that mood sometimes.

date Friday, February 5, 2010

6 comments to “Berilah hadiah....”

  1. ummzaid
    February 5, 2010 at 12:15 PM

    ehem ehem...... :)

  1. IKRAB family
    February 5, 2010 at 12:49 PM

    batuk yer kak ;)
    jum kak ikut gi ostrich farm esok bwk stduents.
    p.c.

  1. ubilepih
    February 9, 2010 at 12:38 PM

    :)..nanti dia akan bagi teddy bear untuk kamu pulak..ahak..ahak..ahakk

  1. IKRAB family
    February 9, 2010 at 3:07 PM

    dia tu sapa, bro?
    tokey kedai teddy bear ke?
    ke arthur yg bagi? hehehehe
    p.c.

  1. ubilepih
    February 10, 2010 at 12:38 PM

    yg kasi lu polar Bear tu lah...
    dulu wa penah ada kawan nama Mat Bear..ahak..ahak

  1. Anonymous
    February 10, 2010 at 1:45 PM

    hahaha....Mat Bear.Cutenyer nama dia.
    Sapa nak bagi wa teddy bear?Kwn tu dia bagi poskad jer hehehe.
    p.c.

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu