pameran buku dah berlangsung kat PWTC tapi aku masih belum berkesempatan nak ke sana.
sepatutnya boleh pergi di bawah geng library untuk cari buku yg sesuai tapi nampaknya hari2 aku penuh je dgn kelas dan tugasan.Sabtu dan ahad ni pun tak pasti aku dpt pergi ke tak.

tadi aku ternampak tajuk buku `Alexander adalah Zulkarnain' oleh Bapak Muhammad Alexander di sebuah blog kenalan.Nampak menarik kulit buku tersebut dan tajuknya. Penulis yg merupakan ahli sejarah ni mempertahankan teorinya bahawa Alexander the Great dan Zulkarnain yang disebut dalam surah al-Kahfi dalam Quran itu adalah orang yang sama.
Beliau membuat kesimpulan itu dalam buku terbarunya Alexander adalah Zulkarnain, dengan mengemukakan banyak sekali dalil dan hujah historis. Ni kata2 dlm entry blog tu. Katanya penulis ni ada di pameran buku tu. Beliau juga merupakan penulis buku `Yakjuj Makjuj'.
Aku belum lagi membaca tulisannya dan teringin sgt nak baca sebab nak tahu macam mana dia begitu yakin dlm memberi pdngnnya dlm membuat kajian ke atas isu yg berabad2 lamanya.

bulan lepas aku ada beli buku bertajuk `Benarkah Iskandar bukan Zulkarnain' atas permintaan seorang sahabat. Aku beli dan bagi kat dia tapi sempat la belek2 isu utama dlm penulisan ni kat kedai buku Popular tuh. Menarik ada gmbr tempat, lukisan tembok dan lain2 tapi hati aku ni masih merasakan ada lagi info yg aku nak tp takdak kat situ.Dulu2 aku pernah mengumpul sedikit sedikit info tentang zulkarnain dan alexander ni. Ingat2 nak jadi wanita pertama Malaya nulih buku sejarah tetang isu ni hehehe.Tp sapa nak sponsor aku kan nak gi buat kajian kat sana nuh.Ada pulak sesetegah rakan yg mengatakan bnyk lagi topik penting dan berfaedah yg patut aku tulis dan buat kajian..huh?

Teringin nak jumpa bapak penulis `Alexander adalah Zulkarnain' ni saja nak interview, kut2 dia mau kongsi cerita cemana dia membuat kajian dlm penulisan Yakjuj Makjuj dan Zulkarnain ni.

p/s: Aku tiba2 teringat kat lect aku org Poland tu.Aku ada amik paper sejarah Rome dan Greece
dgn dia dulu.Masa zaman tu (hampir berbelas thn yg lalu) kira dialah org pertama yg aku dgr mengatakan kat aku yg Zulkarnain dan Alexander adalah org yg berbeza.Buku2 teks sejarah kat malaya pd waktu tu bnyk yg mengatakan dua org ni adalah org yg sama.

Ada shbt yg free jum kita lepak2 minum2 mkn2 kat PWTC nanti..;)
rasa2 aku dpt ke gi ujung minggu nanti.....

date Wednesday, March 24, 2010

5 comments to “Pameran Buku lagi....”

  1. Anonymous
    March 24, 2010 at 4:43 PM

    Plan nak gi pwtc ari jmmt ni tp tgk kdaan dlu..jadual ketat sgt..

    :)

  1. IKRAB family
    March 24, 2010 at 5:57 PM

    aok balik hari ke or bermalam sini?
    ada tugas ke intan?
    jum ler pekena teh tarik ke kopi tarik ke ;)
    p.c.

  1. Faratira
    March 26, 2010 at 12:59 PM

    Salam.
    Miss nak ke sana ke? Jom lah...saya okay je..hehe
    ~Farah~

  1. IKRAB family
    March 26, 2010 at 4:20 PM

    Wslm, mmg nak sgt gi ke sana,Farah. Tapi baru je dpt tugasan nih...berlambak nak kena marking paper english canada exam ni uwaaa.Farah tlng sya marking mlm ni yer hehehe.

    esok taktau la dpt keluar umah ke dak......dah tak terkira tugasan2 ni...emmmmm.
    p.c.

  1. Faratira
    March 26, 2010 at 10:06 PM

    Owh...x apalah kalau macam tu.. saya pun ada je kerja yang nak kena siapkan..

smile always...

smile always...

SHOP ON LINE

SANTAPAN UNTUK HARI RAYA, TEMPAHAN KEK & COOKIES (HOME MADE).
*tempahan dibuka -
Tart Nenas (berbentuk hati) - RM22 - 50 biji

(guna burter/mentega)

Kek Lapis Sarawak (home made) :
Set Deluxe : 1 biji (1/2 kg) - RM28.
Pembelian untuk 5 biji ke atas - RM25 tiap satu kek
Juga untuk penghantaran di luar KL dan selangor.
Tempahan atau pertanyaan :

email : shima_cute@yahoo.com

sample juga boleh dihantar.

Kek Lapis Bluberry – perasa bluberry dan cheese

Kek Lapis Chocolate Almond –coklat, pandan dan almond
Kek Lapis Sweet & Sour – perasa pandan dan masam manis

Kek Lapis Chocolate Orange – perasa coklat dan limau

Kek Lapis Chocolate Vanila – perasa coklat dan vanila

Kek Lapis Horlicks – perasa pandan,strawberry dan vanila

Kek Lapis Stawberry – perasa strawberry dan vanila

Kek Lapis Tembikai – perasa vanilla, pandan dan stawberry

Kek Lapis Pandan – perasa pandan

Kek Lapis Keladi – perasa keladi dan vanila


Set Premium
1 biji – 700gm
*harga promosi = RM36
(harga pasaran = RM46-48)
Antara kek lapisnya adalah;

Kek Lapis Buah Campuran – perasa vanilla dan buah campuran
Kek Lapis Chocberry – perasa strawberry, coklat dan vanilla (corak batik)
Kek Lapis Vanilaberry – perasa berry dan vanilla (bercorak dam)
Kek Lapis Roll – perasa strawberry, vanilla (corak batik)
Kek Lapis Cadbury – perasa vanilla dan coklat

Kek Lapis Prune – perasa pandan dan prune
Kek Lapis Cheese – perasa coklat, vanilla, cheese

Kek Lapis Rempah – perasa rempah tradisional

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA

KEK LAPIS SARAWAK- HOME MADE - UTK SANTAPAN HARI RAYA
Tempahan dibuka Sehingga Seminggu Berpuasa

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)

HOMEMADE TART (TART NENAS/BLUBERRY)
TEMPAHAN DIBUKA

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu

Manis-manis kek cekelat, manis lagi senyumanmu